PORTRÄTT I RÖTT

tisdag, augusti 14, 2007

SLIT UT MITT HJÄRTA

vi börjar om, tomma sidor, nytt kapitel, whatever. du vill inte ha mig i ditt liv längre, så ok. din förlust, YOU WONT FIND A GIRL IN THIS DAMN WORLD THAT WILL COMPARE WITH ME osv. jag har målat lägenheten grå, möblerat om, börjat köpa EGNA skivor, bygger upp mitt liv på egen hand. en månad & två dagar sedan & det har varit ett helvete, men jag reser mig ur askan, jag står snart upp igen. i höst ska jag lära mig franska, läsa alla mina böcker, studera lingvistik på egen hand, vårda mina relationer, skriva på min roman, you name it. jag tror det kallas att leva.
-----
sen ringde HAN & jag är inte så jävla tuff längre; krälar på marken, gråten i halsen, söker febrilt efter möjligheter i det omöjliga & NU KAN DU FÅ MIG SÅ LÄTT. jag saknar det okomplicerade (& en varm andedräkt i nacken om nätterna).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida